“စူဠပႏၴကမေထရ္၏ ဝဋ္ေႂကြး”
••••••••••••••••••••••••••••••••
ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕မွ ဓနေသ႒ိသူေဌးသမီးသည္
အိမ္တြင္ ခိုင္းေစထားေသာကြၽန္ႏွင့္
လိုက္ေျပး အိမ္ေထာင္ျပဳသြား၍
မိဘတုိ႔က သူမအား စြန္႔ပစ္ထားခဲ့သည္။
ထိုသူေဌးသမီးမွ သားႏွစ္ေယာက္ေမြးခဲ့သည္။
သူေ႒းသမီးသည္ ကိုယ္ဝန္ရွိစဥ္မိဘထံ
မိမိဘာသာျပန္လာရင္းထို သားမ်ားကို
လမ္းခရီးတြင္ေမြး၍ ပႏၴကဟု အမည္ေပးခဲ့သည္။
သားအႀကီးေရာ၊အငယ္ပါ လမ္းခရီးတြင္ေမြးခဲ့၍
“အႀကီးကို မဟာပႏၴက၊
အငယ္ကို စူဠပႏၴက”ဟုေခၚခဲ့သည္။
ကေလးမ်ား သိတတ္စအရြယ္ေရာက္၍ မိမိတုိ႔၏
အဘုိးအဘြားကုိ ေမးလာ၍ မိခင္ကကေလးမ်ားကုိ
ေခၚယူကာ မိဘတုိ႔ထံ လူၾကံဳႏွင့္ ပုိ႔ေပးေစသည္။
ဘိုးဘြားတုိ႔က သမီး ႏွင့္သမက္ကို လက္မခံ။
ထိုက္သင့္ေသာ ေငြေၾကးသာ ေထာက္ပံ့ေပးၿပီး
ေျမးႏွစ္ေယာက္ကိုသာ ေခၚထားလိုက္သည္။
မဟာပႏၴကမွာ အဘိုးႏွင့္အတူ ဘုရားရွင္တရားပြဲသုိ႔
အျမဲလိုက္ရာမွ သာသနာေဘာင္ ဝင္လိုေသာစိတ္
ရွိလာ၍ အဘိုးထံခြင့္ပန္ရာ အဘိုးကခြင့္ျပဳ၍
ရဟန္းျပဳခဲ့သည္။
မဟာပႏၴကသည္ တရားေတာ္မ်ားကို သင္ယူ၍
အသက္(၂၀) ျပည့္တြင္ရဟန္းခံကာ
ရဟန္းအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္သည္။
ကမၼ႒ာန္းကို စီးျဖန္းပြားမ်ားျခင္းကိုျပဳရာ
မၾကာခင္ အရဟတၱဖိုလ္ဆိုက္ခဲ့ေလသည္။
မဟာပႏၴကမေထရ္သည္ ညီငယ္
စူဠပႏၴကကိုလည္း သာသနာေဘာင္
သြတ္သြင္းလို၍ အဘိုးထံ ေမတၱာရပ္ခံ
ေတာင္းပန္ရာ အဘိုးက ခြင့္ျပဳသျဖင့္ စူဠပႏၴကသည္
သာသနာေဘာင္သုိ႔ ဝင္ခဲ့ေလသည္။
စူဠပႏၴကသည္ ႏံု႔နည္းေသာ ဉာဏ္ရွိသည္။
တစ္ခု ေသာဂါထာကို ေလးလပတ္လံုးသင္ယူရာ
မတတ္ေျမာက္ေခ်။
ထိုအခါ အစ္ကိုျဖစ္သူ မဟာပႏၴကက
“သင္သည္ ဘုရားသာသနာႏွင့္ မထိုက္တန္ေခ်။
ေလးလၾကာတာေတာင္ ဂါထာတစ္ပုဒ္ မရ။
ရဟန္းကိစၥ အဘယ္ကဲ့သုိ႔ ၿပီးစီးႏုိင္မလဲ။
ဤေက်ာင္းကသာ ထြက္သြားပါေတာ့” ဟု
ႏွင္ထုတ္ေလသည္။
ထိုအခ်ိန္က မဟာပႏၴကမေထရ္သည္
ဆြမ္းၫႊန္း မေထရ္ ျဖစ္သည္။
ဆရာဇီဝကက ဆြမ္းစားလာဖိတ္သည္။
ဆရာဇီဝကက ဘုရားရွင္အနီးရွိ သံဃာ
အေရအတြက္ကို ေမးေလွ်ာက္သည္။
မဟာပႏၴကမေထရ္က စူဠပႏၴကမေထရ္ကို
ခ်န္ထားၿပီး က်န္သံဃာစာရင္းကို ေပးလိုက္သည္။
စူဠပႏၴကသည္ ငါ့အစ္ကိုကာ ငါ့ကိုခ်စ္ျခင္း မရွိၿပီ။
ဤသာသနာ၌ ေနဖုိ႔မသင့္ေတာ္ ဟုဆံုးျဖတ္ၿပီး
လူဝတ္လဲရန္ေက်ာင္းက ထြက္ခဲ့သည္။
ေက်ာင္းေပါက္ဝအေရာက္တြင္ ဘုရားရွင္ႏွင့္
ေတြ႕ေလသည္။
ဘုရားရွင္ကလည္း စူဠပႏၴက၏ ပါရမီရင့္က်က္မွဳကို
သိ၍ ႀကိဳတင္ ေစာင့္ဆိုင္းေနျခင္းျဖစ္သည္။
ဘုရားရွင္က စူဠပႏၴကကို အက်ဳိးအေၾကာင္းေမးၿပီး
“သင္သည္ငါဘုရားထံမွာ ရဟန္းျပဳသူျဖစ္သည္။
သင္ အစ္ကိုထံမွာ ရဟန္းျပဳခဲ့သည္မဟုတ္။
သင္သည္ လူအျဖစ္ႏွင့္ အဘယ္အက်ဳိးရွိအံ့နည္း”
ဟု မိန္႔ၾကားသည္။တစ္ဖန္ ဘုရားရွင္က စူဠပႏၴက၏
ဦးေခါင္းကို လက္ျဖင့္သံုးသပ္ေတာ္မူၿပီး ေခၚယူကာ
ဂႏၶကုဋိတိုက္မုခ္ဦး၌ ေနေစသည္။
“ခ်စ္သားစူဠပႏၴက.... အေရွ႕ေလာကဓာတ္ကို
ေရွးရွဳ၍ ဤပုဆိုးပိုင္းကို ရေဇာ ဟရဏံဟု
သံုးသပ္ဆုတ္နယ္လ်က္ ဤအရပ္၌ပင္ေနဦးေလာ့”
ဟုမိန္႔ၾကားၿပီး ဘုရားရွင္သည္ ရဟန္းအေပါင္းျခံရံလ်က္
ဆရာဇီဝကအိမ္သုိ႔ ဆြမ္းစားႂကြေတာ္မူေလသည္။
စူဠပႏၴကသည္ ဘုရားရွင္ေပးခဲ့ေသာ အဝတ္ျဖဴကို
ရေဇာ ဟရဏံ ရြတ္ဆို၍ဆုတ္နယ္ေနသည္။
မၾကာခင္အဝတ္ စသည္ ညစ္ႏြမ္းျခင္း ျဖစ္ေလသည္။
“ဤပုဆိုးပိုင္းသည္ကား အလြန္ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္၏။
ယင္းသုိ႔ပင္ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေသာ္လည္း ဤခႏၶာကိုယ္
အတၱေဘာကိုမွီ၍ ေရွး၌ျဖစ္ေသာ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေသာ
သေဘာကိုစြန္႔ၿပီး ဤသုိ႔ညစ္ႏြမ္းျခင္းျဖစ္ရသည္။
စင္စစ္အားျဖင့္ ကံ၊စိတ္၊ ဥတု၊ အာဟာရ ဟူေသာ
အေၾကာင္းေလးပါးတုိ႔သည္ ေပါင္း၍ျပဳျပင္အပ္ေသာ
သခၤါရတရားတုိ႔သည္ အျမဲမျပတ္ ေဖာက္ျပန္ေသာ
အစြမ္းသတၱိ ရွိေခ်သည္တကား”ဟု
အပ်က္သေဘာကို ျမင္၍ ဝိပႆနာပြားေလသည္။
ဘုရားရွင္လည္း ဇီဝကအိမ္ေတာ္မွေန၍
ကိုယ္ေရာင္ေတာ္ကို လႊတ္ကာ တရားေဟာေလရာ
စူဠပႏၴကသည္ မၾကာမီ ပဋိသမၻဒါႏွင့္တကြ
အရဟတၱဖိုလ္သုိ႔ ဆိုက္ေရာက္ေလသည္။
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
“အတိတ္မေကာင္းမႈကံ”
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္တြင္ အရွင္စူဠပႏၴကသည္
ပညာရွိေသာ ရဟန္းတစ္ပါး ျဖစ္ခဲ့ရသည္။
တစ္ေန႔တြင္ မထင္ရွားေသာ ဉာဏ္ႏံု႔နည္းေသာရဟန္း
တစ္ပါး၏ ပါဠိသင္ယူမႈကို အမွတ္မထင္
ျပက္ရယ္မႈျပဳမိသည္။ ပါဠိသင္ေနေသာရဟန္းသည္
ပ်က္ရယ္မႈ ျပဳခံရ၍ အလြန္ရွက္လွေသာေၾကာင့္
ပါဠိကိုမသင္-ရြတ္ဖတ္သရဇၩာယ္မႈကို
မျပဳေတာ့ေခ်။
အရွင္စူဠပႏၴကသည္ ထိုမေကာင္းျပက္ရယ္ျပဳမႈ
အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ မိမိျပက္ရယ္ျပဳခံရေသာ
ရဟန္းကဲ့သုိ႔ပင္ ျဖစ္ေလရာဘဝတိုင္း၌
ဉာဏ္ေလးျခင္း၊ထံုထိုင္းျခင္း ျဖစ္ရေလသည္။
အမွတ္မထင္ ေလွာင္ေျပာင္မႈတည္းဟူေသာ
အကုသိုလ္ကံေလးသည္ပင္ ႀကီးက်ယ္ေသာ
မေကာင္းက်ဳိး ဝဋ္လိုက္တတ္သည္ကို
သိသာႏုိင္ပါသည္။
ယခုပစၥဳပၸန္ေလာကတြင္ပင္ အထစ္ေနေသာသူကို
ျပက္ရယ္ျပဳ၍ အ,ထစ္ေယာင္ျပဳပါက မိမိသည္ပင္လွ်င္
အ ထစ္သြားသည္ကို လက္ေတြ႕ ေတြ႕ၾကရသည္။
ဤသည္မွာ မေကာင္းမႈဝဋ္ေႂကြး လက္ငင္းလိုက္ပါ
အက်ဳိးေပးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ။
-【မဟာသဒၶမၼေဇာတိကဓဇ တကၠသိုလ္ သွ်င္သီရိ
(ဓမၼစရိယ၊ ဘီ-ေအ)】
No comments:
Post a Comment